skip to Main Content

 

 

                

 

 

 

Jaarvergadering av Horror

Datum overleg 15 april 2019
Afgemeld Bernadine de Vries, Andre Jerusalem, Rody de Wolff, Wietske de Jong, Lucia van der Bijl, Harry en Marga Zwanenburg, Pietsje Rypma, Kees Visser, Harmen de Hoop, Albert van Ramshorst, Peter Reitsma
  Agendapunt
1. Opening en mededelingen Opening van de vergadering om 20.02 uur door de voorzitter a.i. Arthur Poelmann. Speciaal welkom voor onze ereleden.

Punt 4 wordt verplaatst naar punt 2.

Er is een groot tekort aan (jeugd)trainers. Bestuur bekijkt de mogelijkheid tot andere honorering en komt hier op korte termijn op terug.

Het aannamebeleid voor (jeugd)trainers  wordt op de website geplaatst. Voor de (assistent)trainers die werken met jeugd, wordt er een VOG verklaring aangevraagd en ze ondertekenen een contract.

2. Uitreiking Andriol beker Pieter Baljet reikt de beker uit aan Jari Hepppener.

Yke Zoetendal ontvangt een aandenken voor het behalen van de 1e plek bij de Noord Nederlandse Kampioenschappen 10 km in Drachten en een

1e plek bij de NK cross in Kraggenburg mannen 45+.

Rody de Wolff ontvangt ook een aandenken voor de titel Meerkamp voor senioren.  Dit aandenken wordt opgestuurd.

3. Notulen jaarvergadering 2018 N.a.v. punt 5.  Vorig jaar is het technische deel gepresenteerd door Yke Schouwstra. Dit jaar wordt het beleidsplan verder uitgewerkt met medewerking van twee buurtsportcoaches.

De notulen worden vastgesteld.

4. Jaarverslagen commissies Commissie Baanwedstrijd: De vraag om vrijwilligers blijft. En daarnaast zijn sponsoren ook welkom

Commissie Wegwedstrijden: De 50 ste editie van SBS komt eraan. Men steekt veel tijd en aandacht in de voorbereiding hiervan. Ook de WWC geeft aan dat een tekort aan vrijwilligers en sponsoring een groot probleem is.

Verloop van jeugdtrainers is groot. De trainers die er nu zijn doen hun stinkende best en dit verdient ook een applaus.

Het bestuur benadrukt dat de steun van ouders hierbij cruciaal is.

 

5. Financieel jaarverslag penningmeester Afgelopen jaar een plus van € 3.000,- Grootste verschil dat de kosten van trainers lager zijn uitgevallen, dan begroot. Dit komt door de terugloop van trainers. In 2018 is er een nieuwe website ontwikkeld. Dit valt onder de Bestuurskosten.

De kosten voor de accommodatie en energielasten zijn 1500 euro hoger uitgevallen. Er is door het Bestuur een offerte opgevraagd voor een slimme thermostaat. Voor de winter 2018/2019 moet dit gerealiseerd zijn.

Theo Huitinga merkt op dat de verlichting van het korfbalveld vaak aanstaat, terwijl er geen trainingen zijn. Bestuur bespreekt dit met de Korbalvereniging.

6. Verslag kascommissie Gielt Algra, Anneke Heijnis en Liesbeth Steenbergen zitten in de kascommissie. Ze geven een compliment aan de penningmeester.
7. Benoeming kascommissie 2019 Gielt Algra treedt af. Ronald de Lange stelt zich beschikbaar voor de kascommissie.
8. Vaststelling begroting 2019 en contributie AV Horror is dit jaar niet ingeloot voor de Poiesz sponsoractie.  Dit scheelt bijna 1000 euro.

De contributie wordt dit jaar niet verhoogd.

De begroting wordt vastgesteld.

9. Pauze
10. Uitslag LAC seizoen 2018/2019 Gerald Hoogeveen heeft contact gezocht met de prijswinnaar. Degenen die zonder afmelding niet aanwezig waren, lopen de prijs mis. Prijzen worden uitgereikt door Gerald met een toespraakje en applaus.

De uitslagen worden op de website vermeld.

11. Mutaties Bestuur Geen mutaties.

Er is onderbezetting binnen het Bestuur. Onlangs heeft iemand belangstelling getoond voor een Bestuursfunctie.  Er wordt verder gesproken met deze persoon. In 2020 zijn Wilco, Francisco en Arthur aftredend.

12. Aftredende commissieleden. Vacatures commissieleden en trainers Evelien Breeuwsma stapt uit de BWC

Toziena vd Tuuk stapt uit de jeugdcommissie

Andre Jerusalem heeft de laatste jaren zich ingezet voor de ledenadministratie, maar stopt hiermee. Margeet Bosma heeft toegezegd om de taak over te nemen.

Er zijn verschillende vacatures binnen AV Horror. Voor meer informatie kun je terecht bij Bert Brinks, vrijwilligerscoördinator

13. Uitreiking 11111 beker Kees Visser ontvangt de beker. Hij heeft zich verdienstelijk gemaakt bij de wegwedstrijden.

Kees heeft aangegeven niet aanwezig te kunnen zijn vanavond.

14. Rondvraag Siebe Piersma:

–        Vraagt of de ledenadministratie kan worden uitbesteed. De voorzitter geeft aan dat hier wel over gesproken is. Maar nu heeft Margeet Bosma aangegeven dit te willen oppakken.

–        Is de club in de toekomst levensvatbaar. De voorzitter geeft aan dat atletiek springlevend is. Ook veel aanmeldingen van jeugdleden. Het valt of staat wel met de inzet van de leden en ouders van leden .

Sander Syperda:

–        Bij Leonitas wordt vrijwilligerswerk verplicht. Doe je hier niet aan mee, volgt contributieverhoging.  Dit heeft de aandacht van het Bestuur.

We zijn nu bezig met het digitaliseren van de vrijwilligersbestand in Sportlink. Dit is een enorme klus geweest. Wie zich nu als lid aanmeldt, is verplicht een vrijwilligerstaak op te geven.

Martine Homminga:

–        Er stoppen drie jeugdtrainers. Hoe komt het zo meteen met de trainingen voor de jeugd? Volgens het Bestuur is het een lastig probleem. Er zijn op dit moment geen trainers te vinden. Het heeft de hoogste prioriteit van het Bestuur.

Johan Jorritsma:

–        Er is een nieuwe website, die er goed uitziet. Johan betreurt dat de communicatie vanuit de club achterblijft. Zou een nieuwsbrief een optie kunnen zijn? Johan wil zich hier voor inzetten. Het Bestuur is blij met dit aanbod van Johan en komt hier op terug.

Theo Huitinga:

–        Mist de presentielijst. Deze ligt op de Bestuurstafel.

15. Sluiting De voorzitter sluit het overleg om 21.43 uur

 

 

Back To Top